اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

مانور دوچرخه سواری با شعار « دوچرخه لبخند به آسمان» به مناسبت 29 دی 'روز هوای پاک' در شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مانور به همت هیات دوچرخه سواری استان اصفهان و کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری، از چهار نقطه شهر اصفهان توسط چهار گروه آغاز شد و دوچرخه سواران تا سی و سه پل رکاب ردند.

در این حرکت نمادین 150 دوچرخه سوار شرکت کردند.

رییس هیات دوچرخه سواری استان اصفهان در باره این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: این مانور با هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری و برون رفت از سه بحران آلودگی هوا، ترافیک و کم تحرکی شهروندان برگزار شد.

کیوان لیمویی با بیان اینکه این مانور در چهار روز برگزار می شود، افزود: برگزاری این برنامه ها در استفاده شهروندان از دوچرخه در سفرهای درون شهری تاثیر گذار است.

همچنین دبیرکمیته شهروندی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در هفته جاری با همکاری هیات دوچرخه سواری، چند برنامه با محورهای هوای پاک و آلودگی هوا تدارک شده است.

«محمد شمس آرا» افزود: یکی از برنامه های امروز مانور دوچرخه سورای بود که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی گفت: مکان تجمع امروز سی و سه پل بود و میان دوچرخه سواران پلاکاردهایی در زمینه آلودگی هوا و بروشورهایی در زمینه استفاده از دوچرخه و تاثیر آن در آلودگی هوا توزیع شد.

وی اظهار کرد: در روزهای آینده در پل بزرگمهر و پل خواجو تجمع هایی با مانور دوچرخه سواران در زمینه آلودگی هوا برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین امروز با همکاری خانه کودک اصفهان بیش از 200 کودک به طرف سی وسه پل آمدند و به آلودگی هوا اعتراض کردند.

شمس آرا افزود: در روز جمعه هفته جاری نیز کارگاهی با حضور 130 هنرمند نقاش اصفهانی با موضوع آلودگی هوای اصفهان از ساعت 9 تا 14 در پل خواجو برگزار می شود و هنرمندان نقاش هنرشان را در این زمینه به تصویر می کشند.

همچنین به مناسبت روز هوای پاک مانور دیگری نیز با حضور کاروان 15 نفره دوچرخه سواری متشکل از کارمندان ذوب آهن و هیات دوچرخه سواری از اتوبان ذوب آهن به سمت این کارخانه برگزار شد.

تاریخ خبر: 29/10/1393


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 بهمن 1393برچسب:دوچرخه,اصفهان,آلودگی هوا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.